Jakie efekty przyniosą podwyżki cen abonamentów na Otodom.pl i Gratka.pl? I dlaczego dla Ciebie to dobre posunięcie. Jak to wykorzystać w swoim biznesie?

Jeśli prowadzisz agencje nieruchomości albo jesteś samodzielnym agentem – podwyżka cen abonamentów największych portali ogłoszeniowych na pewno Cię dotknęła. Pierwsza Twoja myśl to 'koszty'. Do tej pory płaciłem 199 zł a teraz będę musiał zapłacić 499 zł. To podwyżka o 150%!!!

Co możesz zrobić?

  • zrezygnować z portalu, który zaproponował Ci współpracę na nowych warunkach
  • zrewidować swoje wydatki i zastanowić się, gdzie tak naprawdę muszę wydawać swoje pieniądze na marketing – czyli odciąć nieefektywne portale
  • zrezygnować ze wszystkich portali – przecież, jeśli będę ich w dalszym ciągu wspierał, to za 2 lata zrobią mi kolejną podwyżkę
  • zacząć korzystać z MLSu – jak rasowy agent nieruchomości
  • zmniejszyć liczbę ogłoszeń, które publikuję na portalach, być może że część z tych ogłoszeń promuję niepotrzebnie
  • zastanowić się, jak wykorzystać podwyżkę abonamentów dla rozwoju swojego biznesu

Co się stanie na rynku po podwyżce otodom.pl?

Największy portal ogłoszeniowy podniósł ceny o 150%. Jaki może być tego efekt?

  • 20-40% agencji nieruchomości zrezygnuje z usług otodom.pl (tak jak część agencji zrezygnowała przy przy podwyżce Gratka.pl). Na portalu zostaną tylko te agencje, które stać na wydanie więcej pieniędzy na Otodom.pl
  • Ci, którzy zostaną przejmą kontakty (telefony i maile) od tych którzy odeszli. Zwiększy się im liczba kontaktów, a więc i skuteczność otodom.pl
  • Użytkownicy nie zauważą zmniejszonej liczby ogłoszeń, więc nie zauważą też, że części ofert na Otodom.pl już nie ma
  • Agencje nieruchomości odetną swoje 'śmieciowe' ogłoszenia. Nie będzie już nieaktywnych ogłoszeń na portalu.
  • Część z agencji zacznie się zastanawiać, czy warto dalej pracować na umowach otwartych i płacić za oferty, dla których nie ma pewności czy zarobią na niech pieniądze
  • Użytkownicy po mału zaczną się orientować, że z rynku znika 'zły kontent' – oferty zaczną mieć podane lokalizacje, łatwiej będzie można je znaleźć, nie będzie 'dubli', jedna oferta będzie prezentowana przez jedna agencje
  • Wzrosną dochody agencji pracujących na wyłącznościach
  • Zmniejszy się ilość pracy agentów którzy do tej pory pracowali na umowach otwartych
  • Oferty nieruchomości zaczną mieć dobrej jakości zdjęcia i opisy, bo pośrednicy zaczną przykładać wagę go jakości swojej pracy
  • Jakość obsługi klienta wzrośnie, bo pośrednicy zaczną pracować z mniejszą liczbą nieruchomości, będą mieli czas dla swoich klientów
  • Ktoś w końcu zrealizuje projekt ogólnopolskiego MLSa, a agencje jeszcze bardziej zacieśnią współpracę ze sobą
  • Agencje nieruchomości zwiększą swoją konkurencyjność na rynku, bo dzięki MLSowi będą miały dostęp do klientów innych agencji – klientów, do których nie mają dostępu osoby prywatne
  • Portale zaczną zarabiać jeszcze więcej

Win-Win-Win (Klienci-Agenci-Portale)

 

Oceń tekst
2.9

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *